Kluczowy parametr stanowi średnica felgi. W większości przypadków mieści się ona między 14 a 20 cali. Najlepszym rozwiązaniem jest zamontowanie modeli zgodnych
z zaleceniami producenta pojazdu, chociaż istnieje także możliwość wybrania rozmiaru różniącego się nieco od oryginalnego. Warto pamiętać,
że podczas montażu mniejszej średnicy felg niż dedykowana fabrycznie, należy zwrócić uwagę na spasowanie z zaciskami hamulcowymi oraz elementami zawieszenia.
Istotna jest także szerokość felg. W tym przypadku również zaleca się postępować zgodnie z wytycznymi producenta, chociaż normy dopuszczają tolerancję.
Pamiętajmy, że to do szerokości felg będziemy dobierać wykorzystywane opony.
Znaczną rolę odgrywa odsadzenie felg (ang. offset), wyrażone symbolem ET i podawane w milimetrach. Dzięki niemu wiemy, jaka jest odległość od osi bieżni felgi
do płaszczyzny podparcia. Na tej podstawie określimy, jakie będzie położenie felgi w nadkolu. Warto zwrócić szczególną uwagę na ten parametr, ponieważ wpływa on
na nastawy zawieszenia, a tym samym na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Odpowiednio dobrany, sprawi, że felga nie będzie się o nic ocierała.
Konieczne będzie też sprawdzenie rozstawu (LK) i ilości otworów pod śruby/szpilki. W przypadku, gdy będą one inaczej rozmieszczone, dana felga nie będzie mogła zostać zamontowana.
W przypadku opon typu RunFlat, felgi muszą spełniać określone założenia, które możemy rozpoznać po symbolu "EH2+" wystepującym w opisie rozmiaru, np. 8,0Jx18EH2+.
Na felgę dedykowaną do takiego ogumienia można zamontować również tradycyjną oponę.