Czujniki ciśnienia o częstotliwości pracy 315MHz oraz 433MHz
aktualna wersja oprogramowania
W ofercie posiadamy czujniki uniwersalne typu CUB Uni-Sensor, które są częścią kompleksowego rozwiązania w zakresie obsługi systemów TPMS, lidera tego segmentu na świecie
- CUB Elecparts Inc.
Deklarowana kompatybilność wynosi do 98% wszystkich aut obecnych na rynku europejskim oraz amerykańskim.
Uni-Sensory posiadają wiele zalet, których nie znajdziemy w fabrycznych czujnikach ciśnienia (OE):
- wielokrotność programowania (do 10 tys. razy),
- regulacja kąta nachylenia względem bieżni felgi,
- wymienne zawory z anodowanego aluminium, charakteryzujące się niewielką powierzchnią przylegania.
System bezpośredni zapewnia bieżący pomiar ciśnienia w ogumieniu, dzięki czemu jego używanie pozwala uniknąć kilku istotnych problemów związanych z eksploatacją pojazdu
i w dużym stopniu wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa podczas jazdy.
Szczególnie niepożądanym zjawiskiem jest różnica ciśnień panujących w poszczególnych oponach,
która ma wpływ na ich zużycie i komfort prowadzenia, zwłaszcza podczas manewrów, takich jak np. gwałtowne hamowanie, czy pokonywanie zakrętów.
Kontrola stanu ciśnienia możliwa dzięki zastosowaniu czujników TPMS przyczynia się głównie do zmniejszenia wydatków związanych z paliwem oraz może zapobiec
nadmiernemu zużywaniu ogumienia.
Dzięki pomiarom TPMS kierowca jest natychmiast informowany o ewentualnej konieczności uzupełnienia ubytków ciśnienia w oponach.
System monitorujący TPMS występuje również w wersji pośredniej (bez czujników), gdzie odczyt odbywa się na poprzez układ ABS.
Jego praca opiera się na pomiarze ilości obrotów kół,
gdzie to o mniejszym ciśnieniu, będzie obracać się szybciej niż pozostałe.
Dzięki nadzorowi, urządzenie rozpozna nieprawidłowość i poinformuje o tym kierowcę podobnie
jak w przypadku systemów bezpośrednich.
Przewagą systemów z czujnikami (sensorami) TPMS nad opartymi o układ ABS jest możliwość odczytu rzeczywistej wartości ciśnienia i natychmiastowe przekazanie jej kierowcy za pośrednictwem wyświetlacza na kokpicie.
Uni-Sensory dzielimy ze względu na częstotliwość pracy: 315MHz (US) - zarezerwowana dla pojazdów z rynku amerykańskiego oraz 433MHz (EU+US) - rynek europejski i częściowo amerykański, a także ze względu na sposób programowania: w gnieździe urządzenia i zbliżeniowo.
Wystarczy jeden czujnik do obsługi wielu modeli samochodów