Kia Lotos Race / Platinum Cup - felgi ATT oficjalnie na torze wyścigowym.
Przez te wszystkie lata wyścigi Picanto były początkiem kariery wielu młodych, utalentowanych zawodników, którzy obecnie liczą się w sporcie samochodowym.
- cytat z kialotosrace.pl
Byliśmy wieloletnim dostawcą (od 2010r.) obręczy aluminiowych do Kia Lotos Cup i Race, zgodnie z wytycznymi organizatora.
Wiodącymi modelami felg były lakierowane na biało: sześcioramienny - ATT 5 Sport, 7.0Jx15H2 (Kia Cee'd) oraz wieloramienny - ATT 520B w rozmiarze 6.0Jx15H2 (Picanto).
Od 2018 nastąpiła zmiana rodzaju nadwozia, gdzie na tory wyjechały zupełnie nowe 5-drzwiowe Picanto w limitowanej wersji wyścigowej. Trzeba pamiętać, że mimo stosunkowo niewielkiej mocy te małe, lekkie auta zapewniały ogromną frajdę z jazdy i gwarantowały spore przeciążenia w zakrętach. Ich specyfikacje były następujące:
- 4-cylindrowy, wolnossący silnik o pojemności 1.2 i mocy 100 KM,
- zmodyfikowany sterownik silnika (V-Tech tuning),
- wyścigowe zawieszenie,
- układ wydechowy,
- wyczynowe klocki hamulcowe,
- typowe elementy bezpieczeństwa: klatka, kubełkowy fotel, czy sześciopunktowe pasy.
W mistrzostwach Picanto liczył się przede wszystkim fakt, że wszystkie samochody były identycznie zbudowane i przygotowane przez Kia Motors Polska w oparciu o ten sam regulamin techniczny. Poruszały się na identycznym paliwie i korzystały z jednakowych opon. Dodoatkowo, organizatorzy wyrównywali szanse zawodników poprzez dociążanie pojazdów, co oznaczało jedno - w Mistrzostwach Picanto, jak w żadnej inne serii wyścigowej, czynnikiem decydującym o zwycięstwie lub porażce były jedynie umiejętności kierowców, ich odwaga i talent, a nie wkład finansowy.
Osławione w całej Europie zawody pod szyldem Kia Lotos Race dobiegły końca i stały się podwaliną pod opisane w kolejnym artykule Kia Platinum Cup.